loading...

king97

king97

بازدید : 177
11 زمان : 1399:2

ربات‌ها معمولا محدوديت‌هاي خود را مي‌شناسند اما به اين معني نيست كه آن‌ها را مي‌پذيرند. اين ربات از ابزارهايي براي توسعه‌ي قابليت‌هاي خود استفاده مي‌كند و با اشياي مجاور خود مسيرها و پل‌هايي را براي عبور خود مي‌سازد. ديدن تلاش اين ربات لذت‌بخش و درعين‌حال نگران‌كننده است.

پژوهشگرهاي كرنل و دانشگاه پنسيلوانيا اخيرا موفق به ساخت رباتي شده‌اند كه از اشياي اطراف خود براي انجام يك وظيفه‌ي خاص كمك مي‌گيرد. از آنجا كه بخش‌هاي مختلف اين ربات از يكديگر جدا مي‌شوند و مي‌توانند به‌صورت مستقل عمل كنند اين ربات مثل مجموعه‌اي از چند ربات است؛ اما در اينجا بحث سر تعدد يا واحد بودن سيستم‌هاي ماژولار رباتيك نيست!

SMORES-EP رباتي است كه پژوهشگرها يك مجموعه‌ي تعريف‌شده از اطلاعات را به آن داده‌اند. اين ربات با دوربين كوچك خود به بررسي محيط مي‌پردازد و بر همين اساس داده‌هاي مفيدي مثل غلتاندن يك شيء يا عبور از يك شكاف را دريافت مي‌كند.

ربات

اين ربات از روش تعامل با اشياي خاص و عملكرد آن‌ها هم آگاه است؛ براي مثال مي‌تواند از آهنرباهاي تعبيه‌شده‌ي خود براي باز كردن يك كشو يا از يك سطح شيب‌دار براي بالا رفتن از يك شيء تا يك ارتفاع مشخص استفاده كند.

يك سيستم برنامه‌ريزي نمايندگي كيوسرا سطح بالا قطعات ربات را بر اساس اطلاعات داده‌شده هدايت مي‌كند البته لازم نيست هر بخش ربات اين دانش را داشته باشد. براي مثال برنامه‌ريز ربات با دريافت دستور يافتن اشياي موجود در كشو مي‌داند كه براي انجام اين كار بايد كشو را باز كند؛ ربات آهنربايي بايد از يك زاويه‌ي مشخص به كشو بچسبد تا بتواند آن را باز كند و اگر نياز به يك شيء ديگر مثلا يك سطح شيب‌دار داشته باشد آن را هم كنترل مي‌كند و در محل مناسب قرار مي‌دهد. ويدئوي زير آزمايش سيستم رباتي را نشان مي‌دهد، در اين آزمايش ربات بايد يك وظيفه‌ي سطح بالا را با استفاده از قالب محدود اما پيچيده‌اي از اطلاعات انجام دهد.

در اين ويدئو، از ربات خواسته مي‌شود در كشوها به دنبال اشياي مشخصي بگردد. اشياي موردنظر در كشوري اول وجود ندارند، بنابراين انتظار مي‌رود كشوي بعدي را باز كند؛ اما اين كشو در ارتفاع بالاتري قرار دارد بنابراين بايد به بالاي كشوي اول برود كه از شانس خوب ربات پر از كتاب و داراي يك لبه‌ي برآمده است. برنامه‌ريز ربات مشاهده مي‌كند يك سطح شيب‌دار در نزديكي ربات قرار دارد و به او دستور مي‌‌دهد آن را در محل موردنظر قرار دهد و سپس بخشي از ربات براي بالا رفتن و باز كردن كشو بالا مي‌رود، درحالي‌كه بخش ديگر از دوربين خود براي بررسي محتويات كشو استفاده كرده و درنهايت هدف پيدا مي‌شود!

در عمليات بعدي، ربات بايد از شكاف بين دو ميز عبور كند. خوشبختانه، اشيايي در اطراف آن وجود دارد كه مي‌تواند به عنوان پل از آن‌ها استفاده كند. ربات پس از بررسي صحنه پل را در محل موردنظر قرار مي‌دهد و به سمت هدف حركت مي‌كند. اين نمونه‌ها به نظر آماده مي‌رسند اما اين فقط به توانايي ربات وابسته نيست بلكه به دستور موردنظر براي ساخت يك پل خوب هم وابسته است. ايده‌ي اصلي ساخت اين ربات، ساخت سيستم‌هايي است كه ازنظر منطقي و بر اساس داده‌هاي جهان واقعي به موقعيت‌هاي واقعي نزديك شوند و با اشياي واقعي مسئله را حل كنند. توانايي ساخت يك پل از ابتدا خوب است اما تا زماني كه ندانيد پل را براي چه كاري مي‌سازيد، چه زماني و چگونه بايد آن را پياده‌سازي كنيد و كجا و چگونه بايد آن را اجرا كنيد، در حد يك مسئله و جست‌وجو باقي مي‌ماند.

اين ربات تنها با ذهنيت قبلي مي‌تواند به جست‌وجو بپردازد

بسياري از ربات‌هاي اين‌چنين در درجه‌ي اول هيچ ايده‌اي از وظيفه‌ي خود ندارند، مگر اين‌كه از قبل به آن‌ها بگوييد چه چيزي درون كشو قرار دارد؛ يعني براي پيدا كردن شيء موردنظر شما بايد از قبل آن را بشناسند. مطابق ويدئو، در بخشي از آزمايش ربات مشاهده مي‌كند كه محتويات كشو طبق برنامه‌ريزي‌هاي او مرتب نشده است (كتاب‌ها در كشوي اول قرار ندارند) بنابراين با توجه به نداشتن ذهنيت قبلي جست‌وجو را ادامه نمي‌دهد.

فرآيند حل مسئله‌ي ساده براي انسان بديهي است اما ممكن است براي ربات اين‌طور نباشد. حتي در اين آزمايش هم، ربات چند مرتبه به دلايل مختلف و در تلاش براي رسيدن به اهداف خود شكست خورد. بااين‌حال فضايي براي پيشرفت وجود دارد.

بازدید : 153
11 زمان : 1399:2

براساس گزارش The Information، اپل نمايندگي زيراكس در نظر دارد تا سرويس‌هاي اشتراكي خود را در يك قالب واحد در اختيار كاربران قرار دهد. در حال حاضر اپل يك سرويس اشتراكي دارد كه همان اپل موزيك است؛ اما شنيده‌ها نشان از آن دارد كه اين شركت در حوزه‌هاي ديگري نيز سرمايه‌گذاري كرده است كه از جمله‌ي آن‌ها بايد به توسعه‌ي يك سرويس اشتراك خبري و همچنين يك سرويس اشتراك تلويزيوني اشاره كرد.

اپل در ماه‌هاي گذشته امتياز شماري از برنامه‌هاي تلويزيوني را خريداري كرده است؛ اما هنوز اطلاعات مشخصي در خصوص اينكه اپل چگونه مي‌خواد اين برنامه‌ها را در اختيار كاربران خود قرار دهد، در دسترس نيست. محتمل‌ترين گزينه‌ ايجاد سرويس اشتراكي براي دسترسي به اين محتوا است كه كاربران را قادر مي‌سازد تا با پرداخت حق اشتراكي مشخص، به برنامه‌هاي ارائه شده در اپليكيشن تي‌وي اپل دسترسي داشته باشند.

همچنين بايد به تصاحب Texture توسط اپل اشاره كرد. تكسچِر سرويسي است كه كاربران مي‌توانند با پرداخت حق اشتراك به دانلود و مطالعه‌ي انواع مجلات بپردازند. تكسچِر در اين خصوص با مؤسسات خبري متعددي همكاري مي‌كند كه از جمله‌ي آن‌ها بايد به نشرياتي نظير تايم اشاره كرد.

هرچند دسترسي به اپليكيشن و سرويس تكسچر همچنان امكان‌پذير است؛ اما به نظر مي‌رسد اپل درصدد اجراي سياست‌هاي جامع‌تري با استفاده از اين سرويس خبري است. گمانه‌ها نشان از آن دارد كه اپل در نظر دارد تا به جاي ايجاد سه سرويس اشتراكي مجزا، هر سه سرويس را با هم تركيب كرده و آن را در قالب يك سرويس اشتراكي ارائه كند. به گزارش The Information، اپل هر سه سرويس اشتراك موسيقي، اخبار و تلويزيون خود را همچون آمازون پرايم در قالب يك سرويس واحد ارائه خواهد كرد.

اپل به‌دنبال راه‌هاي جديدي براي درآمدزايي مي‌گردد، اين شركت هر ساله شاهد كاهش هر چه بيشتر رشد فروش آيفون‌ به عنوان اصلي‌ترين منبع درآمد خود است. براساس آخرين آمارهاي ارائه شده رشد فروش آيفون‌هاي اپل به رقم ۰.۵ درصد در سال كاهش پيدا كرده است، از اين‌ رو كوپرتينونشين‌ها در پي افزايش درآمد خود از طريق سرويس‌ها هستند.

بازدید : 190
11 زمان : 1399:2

تعميرات موبايل يكي از بزرگترين و نامدارترين فروشگاه‌هاي آنلاين ايالات متحده و سراسر جهان است كه از طريق آناليز داده‌هاي خريد مشتريان خود به‌خوبي از نيازها، سلايق و علايق كاربران و مشتريان آگاهي دارد و بي‌شك همين داده‌هاي آماري به آمازون كمك مي‌كند تا فروش بهتر و موفق‌تري داشته باشد.

بعد از موفقيت‌هاي پي‌در‌پي در حوزه‌ي فروش اينترنتي، آمازون با خريد يك ميليارد دلاري PillPack، وارد حوزه داروخانه آنلاين شد. بي‌شك با اين قرارداد، آمازون به اطلاعات سلامت و بهداشت كاربران و مشتريان نيز دسترسي خواهد داشت. كما اينكه اواخر هفته‌ي گذشته، آمازون به‌منظور آشناتر شدن با داروخانه‌ي آنلاين PillPack، به نسخه‌هاي مشتريان دسترسي پيدا كرد. يك شركت فناوري همچون آمازون، به قلمروي بسيار قانونمند حوزه‌ي سلامت و بهداشت وارد شده كه در آن شخصي‌ترين اطلاعات مربوط به سلامت و بهداشت مشتريان در دسترس است. آمازون مي‌تواند از اين اطلاعات براي داده‌كاوي بيشتر و تحليل آماري استفاده كند.

آمازون در زمينه‌ي استفاده از داده‌هاي شخصي و تجزيه و تحليل آن‌ها يد طولايي دارد و با همين رويكرد توانسته است در بازار پيش‌بيني كند كه مردم بيشتر دستمال توالت خريداري مي‌كنند يا دوست دارند به تماشاي نمايشي كمدي بروند يا از الكسا در مورد دستورالعمل انجام كاري سوال بپرسند. رفتارشناسي مشتريان و كاربران، به آمازون كمك كرده است تا بتواند درآمدش را به ۱۷۸ ميليارد دلار در سال گذشته برساند؛ اما داده‌هاي مربوط به اطلاعات پزشكي بسيار حساس‌تر و پيچيده تر از اطلاعات مربوط به خريد لوازم منزل هستند.

آمازون

جولي راث ، يكي از نمايندگان سازمان تنظيم مقررات بهداشت و درمان در اورلند پارك، معتقد است:

داده‌هاي مربوط به نسخه‌هاي دارويي، اطلاعاتي بسيار شخصي هستند. با كمك اين اطلاعات مي‌توانيد متوجه شويد فردي مبتلا به سرطان يا بيماري‌هاي مقاربتي است. به همين دليل بايد نگران امنيت اين اطلاعات و داده‌ها باشيم.

آمازون با تصاحب PillPack، دسترسي كاملي به تمامي نسخه‌هاي مشتريان اين داروخانه‌ي آنلاين در ۴۹ ايالت امريكا دارد. همان‌طور كه گفته شد آمازون توانست با قراردادي يك ميليارد دلاري از سد شركت والمارت عبور كرده و داروخانه‌ي آنلاين PillPack را از آن خود كند. در حالي كه ساير شركت‌هاي فناوري همچون فيسبوك، و آلفابت، هولدينگ مادر گوگل، از قوانين و مقررات جدي و محكمي براي استفاده از داده‌هاي كاربران تبعيت مي‌كنند، آمازون در فاز آشنايي با داروخانه‌ي آنلاين PillPack، به اطلاعات كاربران دسترسي پيدا كرد. اتحاديه‌ي اروپا و ايالت كاليفرنيا، به تازگي قوانين سختگيرانه‌تري براي جمع‌آوري داده‌هاي كاربران تصويب كرده‌اند و كاربران هم نسبت به آنچه در اختيار شركت‌ها قرار مي‌دهند داناتر و آگاه‌تر شده‌اند.

amazon/ آمازون

داروخانه‌ي آنلاين PillPack فرصت خوبي در اختيار آمازون قرار مي‌دهد تا بتواند مشتريان داروخانه‌هاي محلي را نيز جذب كند و بازار خوبي براي خود شكل دهد؛ اما ظاهرا در همين ابتداي كار، آمازون با محدويت‌هايي در آنچه مي‌خواهد به انجام برساند مواجه شده است و بايد به حريم خصوصي بيماران احترام بگذارد. از سوي ديگر بايد در نظر بگيريم كه داروخانه‌ي آنلاين PillPack، عموما براي بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مزمن، با بسته‌بندي‌هاي ويژه‌اي دارو ارسال مي‌كند و اين مشتريان تنها بخش كوچكي از مشتريان كلي بازار را تشكيل مي‌دهند. داروخانه‌ي آنلاين PillPack حدود ده‌ها هزار مشتري دارد كه به هيچ‌وجه با تعداد مشتريان چند صد ميليوني آمازون قابل مقايسه نيست.

بازار بهداشت و سلامت، قوانين و مقررات سخت‌گيرانه‌اي دارد. در حالي كه بازارياب‌ها به‌راحتي مي‌توانند به اطلاعات مربوط به خريد داروهاي بدون نسخه دسترسي داشته باشند؛ اما دولت فدرال، از طريق آيين‌نامه‌هاي مسئوليت و بيمه‌‌نامه‌هاي Insurance Portability يا قوانين مربوط به بيمه‌هاي سلامت HIPAA، كنترل شديدي روي حفظ حريم خصوصي، اطلاعات و داده‌هاي پزشكي دارد.

شركت‌ها اجازه ندارند اطلاعات پزشكي بيماران را به ساير گروه‌هاي درگير بازار، حتي تأمين‌كنندگان محصولات بهداشتي بفروشند يا در اختيار آن‌ها قرار دهند. آيين‌نامه‌ي مربوط به حفظ حريم خصوصي كه توسط دولت فدرال تبيين شده است، تنها در صورتي به شركت‌ها اجازه مي‌دهد كه براي محقق ساختن اهداف بازاريابي، اطلاعات بيماران را به اشتراك بگذارند كه قبلا رضايت مشتريان را براي چنين كاري گرفته باشند. اين رضايت‌نامه مي‌تواند زماني كه بيمار در حال سفارش دارو يا دريافت آن است، از وي گرفته شود؛ اما بدون اجازه‌ي بيمار، هيچ شركتي اجازه‌ي استفاده از اطلاعات او را ندارد.

amazon/ آمازون

رايان استارك ، از نمايندگان حقوقي شركت Page، معتقد است:

هيچ‌كس اطلاعيه‌هاي مربوط به حفظ حريم خصوصي را نمي‌خواند. آمازون به احتمال زياد مجبور است حصارها و محدوديت‌هاي مربوط به داروخانه‌ي آنلاين PillPack را براي دستيابي به اهداف خود از ميان بردارد. در عين حال آمازون مجبور است گام‌به‌گام مسير كسب‌وكار و تجارت خود را طي كند تا مطمئن شود با استانداردهاي حريم خصوصي تبيين شده از سوي دولت فدرال پيش مي‌رود. دولت فدرال براي دسترسي به همه چيز را از جمله اينكه چه كسي به داده‌هاي بيماران دسترسي دارد تا اينكه رمز عبور چگونه رمزگذاري مي‌شود، مورد توجه قرار مي‌دهد.

سخنگوي آمازون نيز در راستاي اين مطالب اعلام كرده است كه فعاليت‌هاي آمازون با قوانين HIPAA و همچنين ساير قوانين و مقررات حفظ حريم خصوصي همخواني دارد. ساير شركت‌هاي داروسازي از جمله CVS Health Corp و Walgreens Boots Alliance نيز مدت‌ها است از روش‌هاي معمولي مانند استفاده‌ از كارت‌هاي عضويت براي جمع‌آوري داده‌هاي كاربران استفاده مي‌كنند؛ به‌عنوان شركت CVS به ازاء ۱۰ نسخه‌ي بيمار، رقمي حدود ۵۰ دلار جايزه‌ي خريد دارو براي مشتري در نظر مي‌گيرند. براي اينكه مشتري بتواند از جايزه‌ي ۵۰ دلاري استفاده كند، حداقل بايد ۱۰ بار نسخه‌ي خود را در آن مركز بپيچد و در ضمن با وارد كردن اطلاعات كاربري به عضويت آن شركت در بيايد. اين اطلاعات با مجوز بيمار در اختيار شركت‌هاي خرده فروشي قرار مي‌گيرد. البته جزئيات اطلاعات كاربري بيمار به اشتراك گذاشته نمي‌شود. راث، يكي از نمايندگان تنظيم مقررات بهداشت و درمان معتقد است كه آيين‌نامه‌ها و قوانين مربوط به حفظ حريم خصوصي دولت فدرال مانع دسترسي ناخواسته بازاريابان به اطلاعات پزشكي شهروندان مي‌شود.

با توجه به جستجوهايي كه توسط كاربران انجام مي‌شود و بررسي عادت‌هاي مربوط به خريد مشتريان، آمازون مي‌تواند براي فروش محصولات بهداشتي و سلامت برنامه‌ريزي دقيق‌تري داشته باشد. وقتي آمازون مي‌داند كدام محصولات بيشتر مورد نياز كاربران است يا در حين خريد كدام كالا، نياز به خريد محصولات ديگري هم وجود دارد، خيلي خوب مي‌تواند با نيازسنجي درست بازار، كالاهاي مورد نياز آنها را بفروشد. با توجه به ارسال سريع و امكانات ديگري كه در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد، مشتريان هم استقبال خواهند كرد. در حالي كه روي صندلي راحتي خود نشسته‌اند از الكسا آمازون كمك مي‌گيرند و به سادگي خريد مي‌كنند.

بازدید : 173
11 زمان : 1399:2

در حالي كه نمايندگي سامسونگ تابستان امسال، سيستم رزرواسيون مبتني بر هوش مصنوعي دوپلكس را براي گوگل اسيستنت مي‌آزمايد؛ اما به‌ هيچ‌وجه علاقه‌اي ندارد كه كاربران از اين قابليت غافل شوند؛ بنابراين غول دنياي فناوري، ويديويي از كاركرد دوپلكس منتشر كرده است، در اين ويديو بر خلاف دموي نمايش داده شده در كنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، برقراري يك تماس كامل به نمايش درمي‌آيد. دستيار صوتي گوگل به كاركنان رستوران هشدار مي‌دهد كه يك انسان پشت خط نيست و همچنين مكالمه در حال ضبط شدن است.

اين ويديو نشان مي‌دهد آغاز يك تماس دوپلكس به‌راحتي گفتن اين جمله به دستيار صوتي است: «هي گوگل، يك ميز دو نفره براي سه‌شنبه ساعت ۱۹ در رستوران لوس پولوس هرمانس رزرو كن.» دستيار صوتي دوپلكس اجازه مي‌گيرد كه در صورت نبودن جا در اين ساعت، امكان رزرو را بين ساعات ۱۹ تا ۲۰ با فواصل ۱۵ دقيقه‌اي چك كند. زماني‌ كه رزرو انجام شد، يك اعلان همراه با اعلام خبر ارسال مي‌شود.

نمايندگي شارپ ظاهرا چند نكته كوچك هنوز وجود دارد كه بايد پيش از انتشار كامل گوگل دوپلكس برطرف شود. تماس‌هايي كه بيش از اندازه پيچيدگي پيدا كنند، به يك فرد اپراتور در مركز تماس گوگل وصل مي‌شوند. به گزارش نيك فاكس ، قائم‌مقام واحد محصول براي گوگل اسيستنت، حدود ۸۰ درصد از تماس‌هاي برقرار شده توسط گوگل دوپلكس نيازي به دخالت اپراتور گوگل ندارند. به‌نظر مي‌رسد گوگل مي‌خواهد اين درصد را پيش از انتشار كامل دوپلكس افزايش دهد.

بازدید : 146
11 زمان : 1399:2

تصاحب گيت‌هاب توسط نمايندگي ريكو باعث ناخشنودي بسياري از كاربران متن باز گيت‌هاب شد؛ به‌طوري كه حدود ۱۰۰ هزار نفر از كاربران آن به‌دليل همين نارضايتي به گيت‌لب، سرويس رقيب گيت‌هاب مهاجرت كردند. اكنون گيت‌لب در حال جابجايي مخازن كُد خود از سرويس رايانش ابري نمايندگي ريكو به پلتفرم ابري گوگل (GCP) است.

اندرو نيوديگيت ، مدير پروژه‌ي مهاجرت گيت‌لب به گوگل، توضيح ‌مي‌دهد كه هدف شركت متبوع از اين برنامه، به‌منظور بهبود عملكرد و اتكاپذيري آن است. مهاجرت گيت‌لب به پلتفرم ابري گوگل، به‌طور مشخص به‌دليل اعتقاد آن به ابزار متن باز Kubernetes گوگل است. گيت‌لب باور دارد كه «Kubernetes قابليت اطمينان بيشتري در پروژه‌هاي وسيع» ايجاد مي‌كند. اشتياق گيت‌لب به Kubernetes به‌دليل متن باز بودن، مسلما GCP را به انتخاب طبيعي اين شركت تبديل كرده است. گذشته از اين، Kubernetes اختراع گوگل است و نمايندگي ريكو (Google Kubernetes Engine) قوي‌ترين و كامل‌ترين پشتيباني را دارد.

بعد از اينكه مهاجرت از آژور به سرويس ابري گوگل انجام شد، گيت‌لب با انتقال ناوگان كاري خود به سيستم Kubernetes با استفاده از سيستم مديريت و اركستراسيون GKE، پايداري و مقياس‌پذيري وب‌سايت GitLab.com را بهبود خواهد داد، اين فرآيند از چارت‌هاي Cloud Native گيت‌لب نيز سود خواهد برد كه هم‌اكنون با GitLab 11.0 در وضعيت بتا به‌سر مي‌برند.

نمايندگي ريكو براي تحقق اين هدف، گيت‌لب از محصول خود تحت عنوان Geo استفاده مي‌كند. Geo به كاربران اجازه‌ي ساخت نمونه‌ي آينه‌اي كامل و Read-Only را از منابع خودشان مي‌دهد. اين نمونه‌ها مي‌توانند براي شبيه‌سازي و آزمايش پروژه‌ها و همينطور مهاجرت پروژه‌هاي گيت‌لب به‌كار روند. گيت‌لب تصميم به مهاجرت را به‌خاطر فاصله‌گرفتن از مايكروسافت اتخاذ نكرده است؛ بلكه پيش از تصاحب گيت‌هاب توسط مايكروسافت روي اين پروژه كار مي‌كرد.

نيوديگيت بسيار پيش از نهايي‌سازي قرارداد مايكروسافت و گيت‌هاب چنين نوشت:

ما سايت Geo دومي تحت عنوان gprd.gitlab.com براي گيت‌لب روي پلتفرم ابري گوگل راه‌اندازي كرده‌‌ايم كه از يك كپي پشتيبان به‌روز از ۲۰۰ ترابايت اطلاعات گيت‌لب و ۲ ترابايت اطلاعات وابسته در PostgreSQL نگهداري مي‌كند. در ابتدا به‌طور موازي پروژه‌ي ديگري را نيز با نام Git LFS براي بارگذاري فايل‌ها به راه انداختيم كه البته اين پروژه به مخازن ذخيره‌ي ابري گوگل انتقال يافته‌ است.

به‌دلايل منطقي، گيت‌لب ايستگاه مخزن ابري us-East1 پلتفرم ابري گوگل را در كاروليناي جنوبي استفاده مي‌كند. در حالي‌ كه مركز داده‌ي آژور US East 2 در ويرجينيا قرار دارد. يك فاصله‌ي ۸۰۰ كيلومتري يا به تعبير سرعت نوري، ۳ ميلي‌ثانيه‌اي ميان اين دو مركز وجود دارد كه باعث ايجاد ۳۰ ميلي ثانيه زمان پينگ بين دو ايستگاه مي‌شود. نيوديگيت ادامه مي‌دهد:

به‌خاطر حجم بسيار بالاي داده‌‌اي كه بايد بين آژور و GCP‌ هم‌گام شود، ابتدا نگران تاخير و ريسكي بوديم كه در اين فاصله‌ي زياد براي انتقال Geo پيش مي‌آمد. پس از آزمايش اوليه، پي برديم كه تاخير شبكه و پهناي باند تنگنايي براي انتقال داده محسوب نمي‌شود.

همزمان با مهاجرت گيت‌لب به پايگاه ذخيره ابري گوگل CGS، گوگل نيز اجراي ذخيره‌سازي فايل‌ها و اطلاعات را مديريت كرده، اين ميزان برابر با ۲۰۰ ترابايت داده است. گيت‌لب تاكنون اين فايل‌ها را روي سرورهاي NFS خود با سيستم Network File System ذخيره مي‌كرد. NFS از تكنولوژي (SPOF (Single Point of Failure بهره مي‌برد كه در مقياس‌هاي بزرگ كار را سخت مي‌كند. با مهاجرت به CGS، گيت‌لب از قابليت‌هاي چند ناحيه‌اي بودن و افزونگي ايجاد شده ميان آن‌ها بهره خواهد برد كه به نوبه‌ي خود دسترسي به گيت لب را بهبود مي‌بخشد و SPOF را از بين مي‌برد.

پروژه‌ي Gitaly، سرويس Git RPC گيت‌لب، بخشي از همين خلاقيت است. تلاش اين پروژه براي حذف SPOF پيش‌نياز مهاجرت به Kubernetes گوگل است. طبق گفته‌ي نيوديگيت اولويت اساسي گيت‌لب اطمينان از محافظت تمامي داده‌هاي كاربران اين شركت است. او مي‌گويد:

ما زماني از خودمان رضايت كامل داريم و مطمئنيم كه تمام وظايف اصلي و مهم خود را انجام داده‌ايم كه هيچ ريسكي بابت از دست رفتن داده‌هاي كاربران وجود نداشته باشد و محيط جديد ما روي پلتفرم ابري گوگل براي حجم زياد كار آماده باشد.

بازدید : 146
11 زمان : 1399:2

وقتي فردي را در فيسبوك مسدود مي‌كنيد، احتمالا انتظار داريد تا زماني كه شما وي را از حالت بلاك شده خارج نكرده‌ايد، در همان وضعيت باقي بماند. حالت بدي پيش مي‌آيد كه شما تصور كنيد فردي را بلاك كرده‌ايد ولي در اثر بروز يك باگ، بدون اطلاع شما، وي از حالت مسدود شده خارج شده باشد.

اخيرا در اثر بروز باگي در فيسبوك، بيش از ۸۰۰.۰۰۰ فهرست بلاك شده، بدون اطلاع افرادي كه آنها را بلاك كرده بودند، از حالت مسدود خارج شد. بر اساس اعلام فيسبوك، اين باگ از تاريخ ۲۹ ماه مي (۸ خردادماه) تا ۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) براي برخي كاربران رخ داده است و فهرست‌ افراد بلاك شده آنها را بدون اطلاع، از حالت مسدود خارج كرده است.

facebook

نمايندگي پاناسونيك البته جاي خوشحالي دارد حتي اگر فردي كه توسط شما مسدود شده است، قبلا جزو دوستان شما باشد و شما وي را به هر دليلي در فهرست بلاك قرار داده باشيد، در اثر بروز باگ جديد تنها مي‌تواند در مسنجر فيسبوك براي شما پيام بگذارد و يا مجددا تلاش كند تا شما را به عنوان دوست خود به فهرست دوستانش اضافه كند؛ ولي نمي‌تواند پست‌هايي كه شما تنها براي دوستان خود منتشر مي‌كنيد و حالت خصوصي دارد را مشاهده كند.

فيسبوك ابتدا در مورد علت بروز اين باگ صحبتي نكرده بود و تنها به ارسال اطلاعيه‌اي براي كاربراني كه تحت تاثير اين باگ قرار گرفته‌ بودند، بسنده كرد.

فيسبوك/ facebook

نمايندگي پاناسونيك ولي روز گذشته ظاهرا لب گشود و جزئياتي در مورد علت وقوع باگ در پاسخ به پست توييتري جاس كانستين از تك‌كرانچ، اعلام كرد:

توضيح دادن و بيان جزئيات فني درباره‌ي علت بروز چنين باگي، آنهم از طريق پست توييتري، كار ساده‌اي نيست. ولي اگر بخواهم موضوع را به‌صورت كلي توضيح بدهم بايد بگويم، اكثر اطلاعات قابل مشاهده كاربران فيسبوك در محلي به نام «انجمن‌ها» نيز ذخيره مي‌شود و كه بخشي از اين اطلاعات مشخص مي‌كند مردم كدام پست‌ها را ببينند و روي كدام پست‌ها مي‌توانند اعلام نظر كنند.

در اثر بروز باگي فني، برخي اطلاعات مربوط به انجمن‌هاي فيسبوك و مسنجر فيسبوك پاك شدند و به همين دليل فهرست مسدود شده‌ها نيز همراه ساير اطلاعات حذف شدند.

فيسبوك، ۲ جولاي ۲۰۱۸ (۱۱ تيرماه ۱۳۹۷)

بازدید : 153
11 زمان : 1399:2

اگر قرار باشد بسته‌اي توسط يك هواپيماي بدون سرنشين از انبار نمايندگي كونيكا مينولتا به پرواز در بيايد و راهي مقصد شود، اصلا بعيد نيست افرادي پيدا شوند كه رد اين پهپادها را گرفته و آن‌ها را پايين بياورند تا كالاي مورد حمل يا خود پهپاد را بربايند؛ از اين رو آمازون پتنتي درباره‌ي پهپادهاي ضد سرقت تحويل كالا به ثبت رسانده است، در اين پتنت به افرادي كه ممكن است تلاش كنند با استفاده از تور يا ابزارهاي ديگر وسيله‌ي پرنده را شكار كنند، اشاره‌اي نشده است؛ بلكه در مورد افرادي صحبت مي‌شود كه ممكن است تلاش كنند در ارتباط پهپاد اختلال ايجاد كنند و كنترل آن را به دست گيرند و آن را پايين بياورند.

آمازون معتقد است چنين حملاتي مي‌تواند امنيت عمليات پرنده‌هاي بدون سرنشين را با مخاطره روبه‌رو كند يا براي صاحب آن خسارات مالي به جا بياورد. در پتنت جديد آمازون چنين آمده است:

با افزايش موارد استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين، احتمال انجام عمليات خصمانه نسبت به آن‌ها نيز افزايش مي‌يابد، اين حمله‌ها ممكن است با اهداف گوناگون صورت بگيرند؛ براي مثال مي‌توان به دزديدن پهپاد و بار آن، تصادف و نابودي پهپاد يا ايجاد اختلال در هدف و عمليات پرنده اشاره كرد. در اين حملات، فرد يا گروه حمله‌كننده ممكن است بتواند كنترل پرنده را از طريق هك كردن ارتباط بين كنترل كننده و پرنده يا برعكس در دست بگيرد.

روش پيشنهادي در پتنت جديد آمازون بدين ترتيب است كه كنترلر اقدام به ارسال سيگنال‌هاي منظم در دوره‌هاي زماني چند ثانيه‌اي (كه با نام ضربان قلب يا Hearbeat شناخته مي‌شوند) كند، در چنين وضعيتي پرنده در صورتي كه اختلال يا عدم تطابقي در سيگنال‌هاي دريافتي تشخيص دهد، مي‌تواند از حالت عمليات به حالت امن تغيير وضعيت دهد و تا برقراري دوباره‌ي ارتباط امن با كنترلر از دزديده شدن توسط كنترلرهاي ديگر جلوگيري كند يا در مكاني از پيش تعريف شده فرود آيد تا توسط اپراتور به حالت عادي بازگردانده شود.

پتنت‌هاي مرتبط با پرنده‌هاي بدون سرنشين آمازون تا كنون شامل مواردي از جمله برج‌هايي به‌شكل كندوي زنبور عسل و رها كردن كالا با چتر نجات به ايستگاه‌هاي شارژ در مناره‌ي كليسا و سيستم‌هاي خود تخريب شونده براي پهپادهاي معيوب است. آمازون حتي اختراعي با عنوان «انبار در حال پرواز» دارد كه بر فراز مناطق شهري شناور است و به عنوان پايگاهي براي تجمع هواپيماهاي بدون سرنشين عمل مي‌كند.

بازدید : 197
11 زمان : 1399:2

نمايندگي دل امسال براي اولين بار، باتري‌هاي ليتيوم نيمه جامد قرار است براي استفاده در پهپادها وارد بازار شود. هرچند انتظار مي‌رود طي سال‌هاي آينده، باتري‌هاي جديد به‌صورت گسترده‌تري در ساير تجهيزات مورد استفاده قرار گيرند و كاربرد آن‌ها تنها محدود به پهپادها نخواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود، پس از سال ۲۰۲۱، باتري‌هاي حالت جامد در خودروهاي الكتريكي نيز به‌كار برده شود. باتري‌‌هاي ليتيوم حالت جامد،‌ ايمني بيشتري نسبت به باتري‌هاي ليتيوم-يون قديمي دارند و جايگزين مناسبي براي باتري‌هاي قديمي محسوب مي‌شوند. يكي از اشكالات عمده‌ي باتري‌‌هاي ليتيوم يون قديمي، آن است كه در اثر آسيب‌ديدگي، احتمال آتش گرفتن آن‌ها بالا است؛ ولي اين مشكل بزرگ در باتري‌هاي جديد حالت جامد ديده نخواهد شد. قرار است شركتي به نام SemiSolid براي اولين بار باتري‌ ليتيوم حالت جامد را توليد كند.

باتري‌‌هاي ليتيوم حالت جامد علاوه‌بر ايمني بيشتر، مزاياي ديگري نيز نسبت به باتري‌هاي ليتيوم يون قديمي دارند. انرژي ذخيره نمايندگي دل شده در باتري‌ جديد حدود دو برابر بيشتر از باتري‌هاي قديمي است؛ ولي با اينكه شارژ بيشتري در اختيار كاربر قرار مي‌دهند، وزن آن‌ها تقريبا برابر با وزن باتري‌هاي ليتيوم يون قديمي است. بالطبع وقتي شما شارژي حدود دو برابر در اختيار داشته باشيد، پهپادتان مي‌تواند مسيري حدود دو برابر بيشتر از حالتي بپيمايد كه از باتري‌ ليتيوم-يون قديمي استفاده مي‌كند. از آنجايي كه پهپادهاي پيشرفته‌ي امروزي، تعداد سنسورها، دوربين‌ها و تراشه‌هاي مجتمع بيشتري دارند، استفاده از باتري با ظرفيت بالاتر قطعا مي‌تواند گزينه‌ي خوبي براي كاربران باشد. با توجه به پيشرفت پهپادها، باتري معمولي ليتيوم-يون، تنها مي‌تواند به مدت ۲۰ دقيقه شارژ مورد نياز براي پرواز پهپاد را تامين كند. با استفاده از باتري‌هاي جديد ليتيوم حالت جامد، زمان پرواز دو برابر مي‌شود كه اين زمان اضافي قطعا مفيد خواهد بود.

انتظار مي‌رود پس از معرفي باتري‌ ليتيوم حالت جامد براي استفاده و كاربري در پهپادها، در سال ۲۰۱۹ شاهد كاربرد اين باتري‌ در گجت‌هاي پوشيدني‌ باشيم. همان‌طور كه گفته شد تا سال ۲۰۲۱ ميلادي، باتري ليتيوم حالت جامد راه خود را در خودروهاي الكتريكي خواهد گشود و شاهد كاربري باتري جديد در چنين خودروهايي نيز خواهيم بود. از آنجايي كه فناوري به‌كار گرفته شده در طراحي و توليد باتري حالت جامد ليتيوم قادر است از آند ليتيوم خالص نيز پشتيباني كند، ميزان انرژي ذخيره شده در باتري مي‌تواند حتي بيشتر هم شود.

نمايندگي كونيكا مينولتا شركت SolidEnergy براي طراحي باتري، از آند بسيار باريك ساخته شده از فويل ليتيومي خالص با پوشش الكتروليت پليمر سراميكي كمك گرفته است كه مشكلات دندريتي موجود در باتري‌هاي فعلي را از بين مي‌برد. مشكلات دندريت باعث مي‌شود كه در برخي از طراحي‌ها، باتري اتصال كوتاه شود. در كل بايد بگوييم كه علاوه‌بر اينكه باتري نيمه جامد، ايمني بالاتري نسبت به باتري ليتيوم يون قديمي دارد، داراي چگالي انرژي حدود ۵۰۰ وات ساعت بر كيلوگرم است كه همين امر باعث مي‌شود ظرفيت باتري جديد حدود دو برابر بيشتر از باتري‌هاي ليتيوم-يون معمولي شود.

بازدید : 151
11 زمان : 1399:2

علي‌بابا اعلام كرده كه ابزار توليد محتواي مبتني هوش مصنوعي با توليد ۲۰ هزار خط محتوا در ثانيه، بيش از يك ميليون بار در روز توسط فروشندگان كالا در اين سرويس به‌كار رفته است.

نمايندگي كانن علي بابا سيستمي را معرفي كرده است كه ادعا مي‌كند مي‌تواند تا ۲۰ هزار خط متن در يك ثانيه به كمك هوش مصنوعي توليد كند. اين ابزار به بازرگانان فعال روي سايت‌هاي تجاري علي بابا كمك مي‌كند، اطلاعات محصولاتشان را بدون دخالت انسان ايجاد و منتشر كنند.

طبق اعلام علي ماما كه زير نظر علي بابا به عنوان واحد بازاريابي ديجيتال فعاليت مي‌كند، ماشين كپي راينتينگ، ميليون‌ها نمونه‌ي حاضر را روي پلتفرم‌هاي علي بابا يعني Tmall و Taoba تحليل كرده و با استفاده از مدل‌هاي يادگيري عميق و پردازش زبان طبيعي، توليد محتوا را انجام مي‌دهد.

كريستينا لو مدير علي ماما به اين نكته اشاره كرد كه هوش مصنوعي به هيچ وجه نمي‌تواند جايگزين خلاقيت انسان باشد، اما مي‌تواند جايگزيني براي امور تكراري و كم ارزش‌تر در كپي متون باشد، تا افراد فرصت بيشتري براي كارهاي خلاقانه‌ي غني داشته باشند.

فروشنده چيني اعلام كرد ماشين هوش مصنوعي آزمايش تورينك را پشت سر گذاشته است. در اين مرحله هوش مصنوعي به‌قدري خوب عمل كرده كه يك انسان نمي‌تواند با خواندن متن، تفاوت كار ماشين را با انسان تشخيص دهد.

بازيابي اطلاعات در خصوص كار با ماشين هوش مصنوعي، علي بابا توضيح داد كه برندها و تبليغ كنندگان بايد لينكي را كه به صفحه محصول مربوط است، وارد كنند و گزينه‌ي Produce smart copy را بزنند. در اينصورت شاهد نمونه‌هاي مختلفي از متن خواهند بود و مي‌توانند از ميان آنها بهترين نتيجه را انتخاب كنند.

همچنين علي بابا افزود برندهاي معروفي چون Esprit در زمينه‌ي مد و Dickies در زمينه پوشاك با استفاده از ويژگي‌هاي ابزار هوش مصنوعي توانسته‌اند با تغيير طول و لحن محتوا به هدف اصلي خود برسند. مثلا به گفته‌ي فروشنده، متون مختلف با لحن‌ تبليغاتي، كاربردي، سرگرم كننده، فريبنده، شاعرانه و … قابل انتخاب بود.

مركز تعميرات كپي طبق گزارش علي بابا، تجار و بازرگانان در حدود يك ميليون بار در روز ابزار توليد محتوا را روي پلتفرم‌هاي تجارت الكترونيك وي نظير ،Taoba Tmall، Mei.com و 1699.com به‌كار برده‌اند.

JD.com رقيب سرسخت علي بابا نيز در ماه گذشته از وجود روبات متني هوش مصنوعي پرده برداشت، كه به گفته‌ي او مي‌تواند در عرض چند ثانيه متن‌هاي راهنما و توصيفي پيرامون محصولات ارائه دهد.

اپراتور چيني تجارت الكترونيك گفت كه با كمك پردازش زبان طبيعي، هوش مصنوعي از كامنت‌هاي مشتريان و محتواي سايت تجارت الكترونيك JD.com آموخته و توانسته است ۱۰۰۰ قطعه متني در روز توليد كند.

نمايندگي دل در ايران JD.com گفته است در حال آموزش هوش مصنوعي براي تشخيص تصاوير است.

شما درباره‌ي عملكرد هوش مصنوعي براي توليد متن چه فكر مي‌كنيد؟ در بخش كامنت‌ها ما را از نظرات خود آگاه كنيد.

بازدید : 155
11 زمان : 1399:2

بر اساس آخرين گزارش‌هاي منتشر شده، تلاش‌هاي اپل براي يافتن تامين كننده‌ي دوم نمايشگر OLED به ثمر نشست و در نهايت LG توانست قرارداد تامين نمايشگر اولد مورد استفاده در آيفون‌هاي آتي اپل را به نتيجه برساند.

جستجوي اپل براي تامين‌كننده‌ ثانويه پنل‌هاي OLED سرانجام به پايان رسيد و با اينكه پيش از اين خبرگزاري بلومبرگ اعلام كرده بود ال‌جي تامين ۲ تا ۴ ميليون نمايشگر OLED را بر عهده خواهد داشت؛ ولي آخرين خبرها حاكي از آن است كه ال جي مسئول تامين ۳ تا ۵ ميليون نمايشگر اولد براي آيفون ۲۰۱۸ اپل خواهد بود كه اين تعداد خيلي بيشتر از آمار ارائه شده‌ي قبلي توسط بلومبرگ است. با اين قرار داد جديد، اپل بالاخره پس از تلاشي طولاني، مي‌تواند وابستگي خود را نسبت به سامسونگ كاهش دهد.

يكي از خبرگزاري‌هاي كره‌اي در خصوص اين قرارداد جديد اعلام كرد:

نمايندگي ايسر

اپل به‌زودي مي‌تواند از نمايشگرهاي توليد شده شركت ال‌جي ديسپلي به عنوان تامين‌‌كننده دوم نمايشگرهاي اولد براي گوشي‌‌هاي آيفون استفاده كند.

يكي از مديران شركت ال‌جي در راستاي اين خبر اعلام كرد:

نمايندگي تعميرات آل اين وان

ال جي در شروع كار، قرار است بين ۳ تا ۵ ميليون نمايشگر OLED براي اپل توليد كند. به همين منظور ال‌جي ديسپلي قصد دارد ظرفيت توليد خود را افزايش دهد.

از آنجايي كه سامسونگ تنها شركتي بود كه توانست نيازها و مشخصات سخت‌افزاري مورد نظر كوپرتينونشين‌ها را تامين كند، تنها عرضه كننده‌ي نمايشگر اولد براي گوشي آيفون ۱۰ شد. اپل كه نمي‌خواست همه‌ي نياز خود را به نمايشگر اولد از طريق سامسونگ تامين كند، در صدد يافتن تامين كننده‌ي ديگري بود تا بتواند بخشي از سفارش‌هاي خود را به آن شركت واگذار كند. از آنجايي كه آيفون‌هاي ۲۰۱۹ اپل با نمايشگر اولد عرضه مي‌شوند، اين نياز جدي بود و ال جي ديسپلي در نهايت موفق شد، استانداردها و مشخصات سخت‌افزاري مورد نظر اپل را تامين كند و به عنوان دومين تامين‌كننده‌ي نمايشگر اولد وارد همكاري جديدي با اپل شود.

نمايندگي برادر به نظر مي‌رسد كوپرتينونشين‌ها مبلغي حدود ۲.۷ ميليارد دلار به ال‌جي پرداخت كرده‌اند تا خط توليد انحصاري نمايشگر اولد آيفون را راه‌اندازي كند. ظاهرا اين مبلغ، بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي راه‌اندازي خط توليد را تامين مي‌كند.

اپل تمايل دارد براي هر يك از قطعات مورد نياز براي ساخت محصولات خود، حداقل دو تامين كننده مجزا داشته باشد تا بتواند در حين مذاكره براي عقد قرارداد و خصوصا قيمت‌گذاري، راحت‌تر وارد ميدان مذاكره شود و از سوي ديگر اگر اختلاف نظري پيش آمد، بازه‌ي عملكردي بهتري در اختيار داشته باشد. اپل اين موضوع را قبلا هم تجربه كرده است. چند ماه قبل، اپل براي كاهش قيمت پنل‌ OLED آيفون هاي ۲۰۱۸ با سامسونگ مذاكره شد.

زماني كه آيفون ۱۰ رونمايي شد، قيمت بالا، بزرگ‌ترين دليل كاهش فروش آيفون ۱۰ بود. بعدها شايعه شد كه اپل قصد دارد با كاهش هزينه‌هاي تامين نمايشگر اولد، جانشين آيفون ۱۰ را با قيمتي حدود ۱۰ درصد پايين‌تر از آيفون ۱۰ به بازار عرضه كند. خيلي زود خبري منتشر شد و اين گمانه‌زني را رد كرد و مشخص شد جانشين آيفون ۱۰ اپل با قيمت بيشتري به بازار عرضه خواهد شد. حال بايد ببينم آيا قرارداد جديد اپل با ال‌جي ديسپلي روي قيمت نهايي آيفون اپل تاثيرگذار خواهد بود يا خير؟

ظاهرا كوپرتينويي‌ها قصد دارند نيمي از نياز خود به نمايشگر اولد را از طريق ال‌جي ديسپلي تامين كنند ولي ايده‌آل شركت كره‌اي ال‌جي در دست گرفتن تمام توليد نمايشگر اپل است. ظاهرا سفارشي كه ال جي قرار است به انجام برساند، نمايشگر ۶.۵ اينچي اولد براي آيفون ۲۰۱۸ است. با توجه به جانشيني آيفون ۱۰ پلاس به‌جاي آيفون ۱۰، انتظار مي‌رود اپل، گوشي آيفون ارزان‌قيمت‌تري با نمايشگر LCD‌ ولي با طراحي مشابه به بازار عرضه كند. بر اساس آخرين گزارش‌ها انتظار مي‌رود گوشي آيفون با نمايشگر LCD در رنگ‌هاي متنوع با تركيبي مشابه آيفون ۵ سي به بازار عرضه كند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 112
  • بازدید کلی : 6693
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی